.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فوتبالیستهای محجبه زمین فوتبال را ترک می‌کنند

نایب رئیس فیفا هشدار داد که اگر مجمع قانونگذاری فوتبال در جلسه ای که ماه آینده برگزار می کند تصمیم به ممنوعیت حجاب در زمین فوتبال بگیرند، زنان مسلمان محجبه نمی توانند به فعالیت خود در این عرصه دامه دهند.

به گزارش مهر به نقل از منابع اینترنتی، علی بن حسن از اردن به عنوان نایب رئیس فیفا گفت: این که همه بتوانند در این ورزش سهیم باشند از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما واضح است که قوانین بازی باید به نوعی تغییر کند که این امکان فراهم شود.

وی اظهار داشت: فکر می کنم فوتبال محبوبترین ورزش در سراسر دنیا است که باید در دسترس همگان قرار بگیرد، این امر موضوعی است که ما تلاش می کنیم آن را اجرایی کنیم و امیدواریم که این موضوع از سوی مقامات تصمیم گیر در این رابطه نیز مدنظر قرار بگیرد.

به دنبال درخواست کمیته زنان کنفدراسیون فوتبال آسیایی برای تجدید نظر در این قانون هیئت تصمیم گیر قوانین فوتبال قرار است این موضوع را سوم مارس ( ۱۳ اسفند ماه) در انگلستان بررسی کند.

در این جلسه علی بن حسن به عنوان نایب رئیس فیفا موضوع طراحی یک پوشش مطمئن برای بازیکنان به عنوان حجاب را مطرح می کند.

وی در این رابطه گفت: تاجایی که می توانم می خواهم اطمینان حاصل کنم که بازی فوتبال برای همه است.

قوانین فیفا تصریح می کند که بازیکنان نباید از وسایل یا پوششهایی استفاده کنند که برای خود یا دیگر بازیکنان خطرناک است.

ماه ژوئن ( خرداد ماه) تیم فوتبال ایران برای رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ نتوانست در مقابل اردن بازی کند چرا که اعضای این تیم از بازی با حجاب منع شدند.
مجمع قانونگذاری فوتبال ( برد بین المللی) (International Football Association Board) تنها نهاد دارای صلاحیت قانونگذاری در ورزش فوتبال است. این مجمع از نمایندگان فیفا و چهار اتحادیه‌ فوتبال بریتانیا (اتحادیه فوتبال انگلستان، اتحادیه فوتبال اسکاتلند، اتحادیه فوتبال ولز و اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی) تشکیل می‌شود. نمایندگان فیفا چهارحق رأی و نمایندگان هر یک از اتحادیه‌های بریتانیایی یک رأی دارند.

مصوبات این مجمع باید دست ‌کم از شش رأی مثبت برخوردار باشند. مجمع قانونگذاری فوتبال ( برد بین المللی) فوتبال در سال ۱۸۸۶ تشکیل شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.